Djurkläder?

Ja idag så traskade jag runt omkring på nätet o ramlade över ämnet djurkläder, vad är igentligen rätt?
Jag kan förstå naken hundar och Spinxar (naken katter) att dom får använda dessa eftersom dom inte har päls och värma sig med. Men är det rätt och använda djuret som en accesoar? Djuren är inte ngn handbag people! Plus det är en onödig utgift för att vi alla ska tro att det behövs till våra små sötnosar och dom tjänar ngt otroligt på det.
Behövdes inte för runt 10 år sedan och behövs defenitivt inte nu.
Alltså jag kan faktist gå med på att som sagt naken hundar och spinxar kan få ha dom. Det behövs faktist.
Men ursäkta, varför sätta på sin VÄLDIGT långhåriga katt som är orakad denna klädsel? OCH på sommaren? Katten kan ju få värmeslag för guds skull.... Men så länge katt/hund ägare gör rätt så har man inte rätt o klaga heller. Men det finns ju fria åsikter =).
Såg en bild jag glömde spara och visa för er men där var anledningen varöfr jag tog upp detta.

Här är ett plagg som jag hittade som vi tydligen ska klä våra hundar o katter i. PLagget är mindre än till ett barn men kostar runt 600:- ..... Japp ni ser rätt.... Och det är ett väldigt LITET plagg... yorkshire storlek.





XOXO Mickis

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0