ny dag!

Sitter och ser på doctor phil på överskyddande föräldrar, man kan förstå att man vill hålla koll på sina barn så att det inte händer dom något, men.....
Man kan INTE praktist taget gå efter dom var dom än går, tvinga dom vara med en hela tiden och så vidare. Barn måste få skaffa sig en egen personlighet och få lära sig på egen hand oxå hur världen funkar.
Man tror ju inte det är sant när man kollar på programmet, man börjar ju oxå fundera på vad man själv kommer göra när man får barn. Man säger ju hela tiden "så och så tänker jag vara när jag får barn!" Men hur mycket av det stämmer för dom som faktist fått barn om man tänker tillbaka? Visst jag sitter inte och säger att vissa inte håller det men det är faktist många som blir tvärt imot i vad dom sa.
Tittade på unga mammor idag också, följer det som en tok hehe. Tycker det är starkt av vissa som sköter sig o allt att ta hand om barnet/barnen och ger dom själva och barnen en bra framtid. Men ibland kan man bli så himla förbannad när man ser dom som bara skaffar barn för att det e kul och att bebisar är så gulliga, sedan får man se hur dom totalt skiter i ungen. Kommer ihåg det avsnittet där mammn hade precis fyllt 18 och tyckte det passade sig att gå ut och vrålfesta medans pappan till barnet som jobbade som tusan fick sitta hemma med barnet, så tycker hon att det är smart att vräka ur sig att när hon är ute och super så vill hon inte tänka på att hon har karlen och barnet där hemma. Sedan i ett avsnitt senare samma person sitter o gnäller hos sin mamma (som idiotoskt nog håller med idiot dottern) att hon ska dumpa pappan för att han knappt är med barnet... ÄR DET SÅ JÄVLA KONSTIGT? Hon jobbar inte, pluggar inte, lämnar av tidigt på morgonen barnet till mamma som avlastning o gör saker hon vill, medans hennes pojkvän jobbar dubbla pass för att betala alla räkningar o se till att ha mat på bordet o pengar över. En dålig pappa till barnet? Nej, under sånna omständigheter så kan man ha förståelse, och om hon lätt kan överge ungen kan hon med skaffa sig ett jobb.
Usch blir så arg när jag tänker på det.
Byte av ämne. =)
Nu börjar även generation fett, dom är i missisippi. stör mig bara på min tv för det är bara på kanal tre det är brus hela jävla tiden och det gör en förbannad när man ser på ett svenskt program. har inga sånna problörm på andra kanalrer eller när jag ser på film. Men men.... ska sätta mig o läa tidningar. Skriver väl en rad sen när jag läst hehe.

TJAO!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0