En lugn o skön dag...

Ja idag har det varit en ganska skön dag, har tagit det lungt och varit ute och ätit mat på kina resturangen (mys mys), handlade sen o fick skjuts hem av min faster. Så nu sitter man framför datorn o e oerhört seg bara vilket e lite boring men får se om vi tar det lungtr sen oxå eller om man ska ta o hitta på ngt.
Förmodligen så tar vi det lungt här hemma men man vet ju aldrig.
Ska ringa veterinären imorn oxå angående katten o se vad dom säger. Han har blivit så oerhört smal och det var länge sedan han kastrerades och han äter normalt o allt. Provade t.o.m och avmaska honom (man ska igentligen inte avmaska inomhus katter men apotekaren sa att man kan prova), så får se vad veterinären säger helt enkelt. Vi ska ringa imorgon. Får se vad domen blir. Det är ju inte billigt heller och åka in dit o ta en koll, tycker det är för dyrt igentligen. Men dom måste väl tjäna sitt levebröd oxå.
Har tänkt mycket på mina föräldrar idag också, vilket är väldigt jobbigt. Ibland känns det som att någon straffar mig genom att ta båda mina föräldrar så tidigt. Dom blev inte ens 55. Vad är oddsen igentligen? Och båda dör i cancer. Ena i livmoderscancer som spred sig ut i kroppen (hon fick diagnosen för över 9 år sedan och då hade dom inte mycket till dett så hon var försöks kanin på medecinerna som finns idag), och far min dog i lungcancer i augusti. Mamma dog på sjukhuset och pappa hittade jag hemma. Så ni som har gått igenom det jag har så förstår ni vad jag menar, en sådan här upplevelse är grym ocg går inte och beskriva med ord, hoppas ni hade bra vänner och familj som jag har. Och jag hoppas ni andra som läser detta donerar en slant till cancerfonden, varje bidrag ni gör ser till att deras forskning går framåt och ni ser till att andra barn slipper gå igenom det som jag har gjort.
Men iaf nu har jag lättat på trycket så ska ta och hitta på något annat.
Hoppas ni alla har det bra.

TJAO!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0